Mercedes – Benz & Mercedes-Benz Trucks – Projekty szkoleniowe

ArtPM Automotive od kilku lat z sukcesem współpracuje z Mercedes-Benz oraz Daimler Truck, realizując kompleksowe projekty szkoleniowe i coachingowe. Partnerstwo to zaowocowało szeregiem inicjatyw wspierających rozwój kompetencji zespołów oraz doskonalenie procesów w kluczowych obszarach działalności.

Zakres współpracy:

W ramach partnerstwa zrealizowaliśmy szereg projektów szkoleniowych, w tym m.in:

„Mercedes-Benz Business Power” – Projekt obejmujący realizację szkoleń dla pracowników działów sprzedaży flotowej.

Kluczowe elementy projektu:

  • Strategiczne i operacyjne zarządzanie leadami.
  • Analiza konkurencji – wiedza na poziomie benchmarkingu kluczowych parametrów porównawczych.
  • Narzędzia kształtowania kryteriów wyboru w procesie decyzyjnym dużych firm.
  • Techniki negocjacji z wykorzystaniem wartościowania ustępstw.
  • Skuteczne zamykanie sprzedaży i realizacja celów marżowych.
  • Budowanie systemu rekomendacji.

Driving Change” – to kompleksowa inicjatywa, której celem było zwiększenie kluczowych wskaźników efektywności oraz podniesienie skuteczności działań sprzedażowych Mercedes-Benz Trucks.

Driving Change” to nie tylko program sprzedażowy – to inwestycja w ludzi i ich potencjał, która przekłada się na długofalowy sukces marki.

  • Projekt koncentrował się na budowaniu właściwych postaw wśród kadry handlowej poprzez pełne zrozumienie, akceptację, wdrażanie i utrwalanie zmian w procesie sprzedaży.
  • Systemowe podejście obejmowało zarówno kadrę handlową i zarządzającą Dealerów, jak i operacyjną kadrę Importera, która jako Partner Procesu Transformacji aktywnie wspierał i motywował dealerów do nieustannego rozwoju oraz realizacji założonych KPI.
  • Projekt obejmował bilanse otwarcia, szkolenia, sesje coachingowe oraz bilanse zamknięcia realizowane w każdej jednostce dealerskiej.

Projekt szkoleniowy dedykowany Kierownikom Serwisów i Działów Części Zamiennych oraz Dyrektorom Zarządzającym

Warsztaty operacyjne dla kierowników działów sprzedaży części zamiennych i akcesoriów

Celem warsztatów była profesjonalizacja zarządzania działem sprzedaży części zamiennych i akcesoriów, ukierunkowana na zwiększenie sprzedaży oraz:

Optymalizacja procesów zarządzania zespołem

Podniesienie efektywności operacyjnej

Wdrażanie nowych strategii sprzedaży

Warsztaty strategiczne dla wyższej kadry menedżerskiej

Celem warsztatów było wypracowanie ram długofalowej strategii sprzedaży akcesoriów i części zamiennych.
Skupiono się na budowaniu przewagi konkurencyjnej poprzez rozwój kompetencji przywódczych oraz wdrażanie innowacyjnych narzędzi zarządzania.

Relacja z realizacji szkoleń